Bringázz velünk szabadon!

INFINITY BIKE TOURS

INFINITY BIKE TOURS

MI BAJ TÖRTÉNHET BRINGATÚRÁZÁS SORÁN?

2017. augusztus 21. - vpyv

 

Murpy óta tudjuk, hogy ami elromolhat, az el is romlik, a túrázás pedig egyébként is számos kihívással szembesítheti a kerékpározót. Ezek egy részére fel lehet készülni, más részük azonban váratlanul érhet minket.

Mivel az otthonuktól távol, olykor teljesen magunkra utalva szenvedjük el ezeket a helyzeteket, érdemes lehet megvizsgálni, mi az, amit ezek közül meg tudunk előzni, vagy épp tenni azért, hogy a helyszínen minél gyorsabban elhárítsuk a hibát.

 

Lássuk melyek a leggyakrabban előforduló problémákat bringatúrázás során:

1. Defektet szenvedünk: legyen nálunk kerék kiszedésre alkalmas szerszám, 2db pótgumi (min. az egyik folt nélküli), foltozó készlet, gumileszedő, és pumpa.

2. Leesik valamelyik konzol a sok rezgéstől (pl. telefon térkép lámpa kamera, stb.): válasszunk megfelelő konzolt (ha szükséges, a drágábbat), annak állapotáról, valamint a biztos rögzítésről minden esetben győződjünk meg.

3. Kiesik a kulacs: válasszunk állítható átmérőjű kulacstartót és mindig legyünk abban biztosak, hogy az aktuális kulacsot biztosan a helyére tettük.

4. Leesik a lánc: legyen nálunk gumikesztyű, és/vagy nedves törlő kendő a tisztításhoz.

5. Lesik valami a csomagtartóról: legyünk biztosak abban, hogy mindent megfelelően rögzítettünk. Használjuk helyesen a gumipókot, biztosítsuk megfelelően karabinerrel a szükséges elemeket, és főként MINDIG NÉZZÜNK A HÁTUNK MÖGÉ, HA VALAMI GYANÚSAT HALLOTTUNK. Ne kilométerekkel később derüljön ki, hogy a furcsa puffanás valójában egy leesett csomag volt!

6. Beakad valami a küllőbe: ellenőrizzük indulás előtt, hogy a csomagok, vagy a gumipók kampós vége biztosan nem szorulhat a küllők közé menet közben az intenzív rázkódás hatására.

7. Nyolcas a kerékben: legyen nálunk dedikált küllőkulcs, vagy multiszerszám, amin van küllőkulcs. Az sem árt, ha tudjuk használni.

8. Eltörik a küllő: ellenőrizzük, vagy ellenőriztessük a küllőfeszességet indulás előtt több nappal, hogy legyen idő javíttatni, amennyiben szükséges.
egy kerék adott oldalán hasonlónak kell lennie mindnek

9. Hátsó tengely törése régi menetes agyaknál, 5,6,7 sebességes bringáknál: sajnos nincs ellenszer, csak az ima vagy megelőzésként a kerékagy cseréje.

10. Beázás: válasszunk vízálló telefont, vagy tegyük átlátszó, vízhatlan tokba a térképünket (ezeket érdemes konzolra, vagy a kormánytáska tetejére rögzíteni, mert megállni és a zsebből előszedni őket hosszú távon nem kényelmes). Hordjunk magunkál tartalék villogót, pici tartalék lámpát arra az esetre, ha esőben beáznának a lámpáink és elmenne a világítás (ez főként szürkületben vagy sötétben roppant veszélyes helyzet)

+ 1 Megfájdul a csuklónk, elzsibbadnak az ujjaink: állítsuk be helyesen a nyerget és a kormányt. Szükség esetén cseréljük le őket.

 

Fontos, hogy ne ringassuk magunkat annak a hamis illúziójába, hogy ha eddig nem történt velünk baj, akkor ezután sem fog!

Főként hosszú út előtt mindig készítsük fel a bringánkat műszakilag, indulás előtt pedig ellenőrizzük, hogy nálunk vannak-e a hibaelhárításhoz szükséges eszközök.

 

Neked milyen tapasztalataid vannak?

Mivel egészítenéd még ki a listát?

 

lab.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://infinitybiketours.blog.hu/api/trackback/id/tr4612768866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása